PAC III EDYCJA

Progress Accounting Competition to ogólnopolski konkurs z rachunkowości skierowany do studentów uczelni wyższych z całej Polski. PAC jest autorskim projekt Studenckiego Koła Naukowego Progress, działającego przy Uniwersytecie Łódzkim.

 

Głównym celem konkursu jest budzenie i rozwijanie wśród studentów zainteresowań problematyką współczesnej rachunkowości. Chcemy aby studenci poszerzali poziom swojej wiedzy rozwiązując praktyczne zadania z rachunkowości, doskonalili umiejętności pracy w zespole oraz dobrze się bawili. PAC może być ciekawym doświadczeniem nie tylko dla studentów kierunków ekonomicznych.

 

Druga edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem, więc w bieżącym roku akademickim projekt będzie organizowany po raz trzeci. Dzięki współpracy z 30 kołami naukowymi z całej Polski konkurs Progress Accounting Competition ma tak szeroki zasięg.

 

Raport z III edycji:

 

III edycja Progress Accounting Competition podobnie jak poprzednie składała się z czterech etapów:

Pierwszy polegał na rejestracji czestników na stronie głównej konkursu www.pac.org.pl. Dzięki renomie poprzednich edycji oraz prowadzonej na szeroką skalę promocji do konkursu zgłosiła się dotychczas rekordowa liczba uczestników a mianowicie 367 drużyn co daje 1101 uczestników z całej Polski. W kolejnym etapie zadaniem drużyn było rozwiązanie testu, który składał się z 16 pytań jednokrotnego wyboru. Test obejmował materiał z zakresu: ustawy o rachunkowości, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz prawa gospodarczego. Do trzeciego etapu przeszły drużyny, które uzyskały minimum 85% możliwych do zdobycia punktów. Kolejnym zadaniem drużyn , było rozwiązanie trzech krótkich zadań.

 

Finał konkursu odbył się 9 marca na Wydziale Ekonomiczno-Socologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Finaliści zmierzyli się z zadaniami ułożonymi przez partnerów głównym projektu a mianowicie firmy  E&Y, PWC oraz BSS. Zadania obejmowały zagadnienia z II i III etapu a także MSR/MSSF, elementy rachunkowości zarządczej, ustawy o biegłych rewidentach i ustawy o VAT. Finałowe zadania stanowiły połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Drużyny walczyły między innymi o płatne praktyki, tablety, ipody, dyski zewnętrzne, bony szkoleniowe, kalkulatory, mp3, pendrive i prenumeraty.

Popularność konkursu wzrosła nie tylko wśród studentów ale także wsród firm. Oprócz trzech Partnetów Głownych, pozyskaliśmy 27 Partnerów Wspierających, 9 Partnerów Honorowych, 4 Partnerów Medialnych. Poza tym projekt wsparło także 45 kół naukowych z uczelni z całej Polski.'

 

Partnerzy główni

  • image
  • image
  • image
  • image

Partnerzy merytoryczni

  • image
  • NZB
  • image
  • image